Informējam, ka portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē.

{{#image}}
{{/image}}
{{text}} {{subtext}}
   

 


Pats labākais dzīves skolotājs – pieredze. Ņem, protams, dārgi,bet paskaidro saprotami.


 

Citi raksti par šo tēmu

Veselīgs uzturs

Veselīgākais no našķiem - hematogēns

Māra Kondrāte

Atceroties bērnību, teju katram noteikti ienāk prātā kāds ēdiens, kurš nešķita pārāk vilinošs, tomēr vecāki uzstāja uz tā veselīgumu. Pieaugot daudzas veselīgās lietas iemācāmies novērtēt, tomēr ir arī produkti, kurus nepelnīti aizmirstam. Viens no tiem noteikti ir hematogēns. Par to, kāpēc hematogēns būtu jāēd kā bērnībā, tā arī pieaugušā vecumā, stāsta „BENU aptieku” farmaceite Janīna Kušnere.

Lasīt tālāk ...

Ķiploks – augs ar dievu jūtas apvainojošu smaku

Edita Romāne

Uzraksti uz Heopsa piramīdas liecina, ka ar ķiplokiem ēdināti tās cēlāji. Ne Senajā Grieķijā, ne Ēģiptē ķiplokus ikdienas uzturā parasti nelietoja to smakas dēļ, to uzskatīja par dieva jūtas apvainojošu. Taču Ēģiptes faraoni ķiplokus izmantoja vergu uzturā, lai tie mazāk slimotu un būtu fiziski spēcīgāki. Babilonieši lietoja ķiploku par ārstniecisku līdzekli jau vairākus tūkstošus gadu pirms Kristus. Par to lasāms papirusos un medicīnas traktātos. Piemēram, ap 1550. gadu pirms Kristus Ēģiptē rakstītos papirusos ķiploks pieminēts 22 zāļu sastāvu aprakstos. Viduslaikos ķiploku dēvēja par nabagu teriaku — universālu līdzekli pret daudzām slimībām. Ķiploka ārstnieciskās īpašības augstu vērtēja Ķīnas un Tibetas medicīnā, Krievijā ķiploku atzina par ārstniecības augu Pētera I valdīšanas laikā.

Lasīt tālāk ...

Dabīgās vitamīnu „kapsulas” – Latvijas mežu ogas

Māra Kondrāte

Vēl ir laiks ziemas krājumiem ievākt brūkleņu, dzērveņu un citu vēlo ogu ražu. Gan svaigā veidā, gan ievārījumos pagatavotas ogas būs ne tikai gardas, bet arī veselīgas. Tāpat veselībai par labu nāks arī laiks, kas tiks pavadīts svaigā gaisā mežā, lasot dabīgās ogas. Protams, var jau šķist – tā jau tikai viena tāda maza odziņa, taču patiesībā ogas ir efektīvas dabīgās vitamīnu „kapsulas”, kas pozitīvi ietekmē mūsu veselību – to apliecina arī „BENU aptieku” farmaceites Māras Zariņas stāstītais.

Lasīt tālāk ...

Neizdomāta slimība - celiakija

Irina Rubinčika

Celiakija ir neārstējama ģenētiska gastroenteroloģiskās sistēmas slimība. Pacientiem visa mūža garumā jāizvairās no glutēna – kviešu, rudzu, miežu olbaltuma (lipekļa), kas izraisa tievās zarnas bārkstiņu atrofiju. Bojātas zarnu bārkstiņas nespēj uzsūkt uzturvielas, sāk attīstīties dažādas citas slimības. Tas nozīmē, ka ēdienkartē nedrīkst būt desmitiem produktu, kuros kvieši, rudzi vai mieži ir sastopami pat niecīgā daudzumā.

Lasīt tālāk ...

5 veidi, kā savu ēdienkarti uzturēt balansētu

Lizete Māldere

Ikdienu mums ir nepieciešamas simtiem dažādu uzturvielu, kas dod spēku un enerģiju. Teiciens ‘’tu esi tas, ko tu ēd’’ ir visiem ļoti labi zināms, gluži tāpat kā veselīga uztura ieteikumi. Bet kā to ieviest savā ikdienā?

1. Sāc ar sevi

Ne vienmēr mums visiem izdodas dzīvot un ēst veselīgi ik dienu mēnesi no mēneša. Problēma visbiežāk ir tā, ka mēs paši to negribam. Tieši tāpēc sanumurē visu to pozitīvo, ko veselīgs uzturs Tev sniedz un noliec sev redzamā vietā, kur ik dienu vari pārskatīt, pārdomāt un iedvesmoties.

Lasīt tālāk ...

Olīves

Zane Volkinšteine

Olīvkoks senajā Grieķijā simbolizēja gudrību, pārticību un mieru. Olīvas daudzkārt minētas Bībelē, par tām runāja antīkie dzejnieki, un arī islāma pravietis Muhameds apgalvoja, ka olīvkoks esot svētīts un olīveļļas lietošana ir ļoti ieteicama, Arī mūsdienās ir novērots, ka tajās kultūrās, kas regulāri patērē olīvas un olīveļļu, ļaudis Ir daudz veselīgāki un dzīvo ilgāk.

Lasīt tālāk ...

Par veselīga dzīvesveida izvēles iespējām

Dr. Andis Brēmanis

Dzīvē viss rit diezgan ātri, un daudzas lietas steigā notiek nemanāmi. Viena no tādam lietām ir liekā svara parādīšanās un pārvēršanās nopietnā problēmā, ko sauc par aptaukošanos. Viena lieta ir neapmierinātība ar savu vizuālo tēlu un to, ka neder pierastais apģērba izmērs, bet pārlieku liels svars ir arī paaugstināts risks tādām kaitēm kā otrā tipa cukura diabēts, taukainā hepatoze (aknu aptaukošanās), holesterīna un urīnskābes vielmaiņas traucējumi. Var parādīties sirds un smadzeņu asinsvadu problēmas, kā arī paaugstināts asinsspiediens.

Lasīt tālāk ...

Pārtika, kas papildināta ar vitamīniem un minerālvielām


Lai ikdienā mēs uzņemtu visus nepieciešamos vitamīnus un minerālvielas, uzturam ir jābūt pareizi sabalansētam un daudzveidīgam, jo katrai uzturvielai ir savi specifiski uzdevumi, bet visu uzturvielu darbība organismā ir savstarpēji cieši saistīta - tādēļ ikdienas uzturā jāietilpst ogām, augļiem, dārzeņiem, garšaugiem, dažādām sēkliņām, svaigi spiestām sulām, piena produktiem, gaļai, zivīm. To visu vajadzētu lietot pietiekamā daudzumā.

Lasīt tālāk ...

Preparāti vielmaiņas aktivizēšanai un tievēšanai

Māra Kondrāte

Straujiem soļiem tuvojas Ziemassvētki, kad biežāk apciemojam radiniekus vai dodamies uz saviesīgiem pasākumiem, kur parasti nākas sēsties pie bagātīgi klātiem galdiem. Svētkiem noslēdzoties, daudziem jāpalaiž vaļīgāk josta, jo klāt nākuši lieki svara kilogrami. Ko nu darīt?
„BENU aptieku” farmaceite Dzintra Cimiņa stāsta, ka aptiekā ir pieejami preparāti, kas palīdzēs organismam aktivizēt vielmaiņu un kavēt svara pieaugumu svētku laikā, kā arī atbrīvoties no liekā svara, ja tāds būs uzkrājies.

Lasīt tālāk ...

Par saldinātājiem

Dr.Andis Brēmanis

Salda garša piemīt daudziem dabā sastopamiem produktiem. Piemēram, saldi ir banāni, arbūzi, vīnogas un citi augļi vai ogas. Salda garša piemīt arī burkāniem, ķirbjiem un paprikai. Konkrētā produkta salduma pakāpi nosaka tajos esošo vienkāršo cukuru (glikozes, fruktozes, saharozes) daudzums un proporcijas.

Lasīt tālāk ...

Follow veselslv on Twitter


 


 


 


 

 

Citi piedāvājumi