{{#image}}
{{/image}}
{{text}} {{subtext}}
   

 


Nevajag pašsadedzināties tikai tādēļ, lai citiem būtu silti...


 

Citi raksti par šo tēmu

Uzturs un diēta

Pareiza ēšana, uzturvielas, ogļhidrāti, olbaltumvielas

Lolita Rūsiņa

Tagad katram ir iespēja izvēlēties, kādus ēšanas paradumus un ēdienkarti uzskatīt par sev vispieņemamāko. Izvēles iespējas ir patiesi daudzveidīgas - visdažādāko uztura speciālistu rekomendācijas, svaru koriģējošas diētas, ajūrvēdas principi un vēl daudzas citas pieejas.
Tomēr, ja kāda no šim modernajām pieejām ir pievīlusi, vienmēr var meklēt padomu uztura zinātnieku atziņās, kuras iesaka, kā nepieļaut kļūdas ēšanas procesā un produktu izvēlē.

Lasīt tālāk ...

Sāls un asinsspiediens

Vārāmais sāls ir galvenais nātrija avots cilvēka uzturā. Tomēr pārmērīga sāls lietošana uzturā nav veselīga, jo sāls paaugstina asinsspiedienu. Jo vairāk sāls uzturā jūs lietojat, jo augstāks būs jūsu asinsspiediens.

Lasīt tālāk ...

Ēšanas paradumi

Psihoterapeite Dr. Silvija Lejniece
Uztura speciāliste Dr. Guna Havensone


Latvijā arvien vairāk bērnu cieš no liekā svara un aptaukošanās, un palielinās slaidu meiteņu skaits ar izteiktu būtisku uzturvielu trūkumu organismā. Ko darīt?

Ārstu praksē un pētījumos* par Latvijas iedzīvotāju veselības stāvokli ir novērots, ka pieaug bērnu skaits ar lieko svaru un aptaukošanās problēmām, vai gluži otrādi – pārāk slaidu meiteņu skaits ar izteiktu būtisku uzturvielu trūkumu organismā. Iemesli abu šo problēmu pamatā ir gan psiholoģiskas, gan fiziskas dabas.

Lasīt tālāk ...

Goldberry – atklāj odziņu!

Jana Lapiņa

„Uz pasaules ir augs, kas pēc savas iedarbības uz cilvēka organismu ir nepārspējams un asociējas tikai ar vienu vārdu - veselība. Tas ir smiltsērkšķis.”
/Akadēmiķis V. Spiričevs/

 

Lasīt tālāk ...

Tīrās sulas


Kaspars Ozoliņš

 

Svaigi spiestās sulās ir daudz imūnsistēmai un organismam vitāli svarīgu vielu, tajās Ir maz kaloriju, un ar tām var labi aizstāt vienu ēdienreizi. Vitamīnu kombināciju starojošai ādai un šūnu aizsargājošu iedarbību sniedz tomātu, burkānu, gurķu un diļļu, kā arī smiltsērkšķu, papaijas, kivi, apelsīnu un greipfrūtu sula. Attīrīšanos stimulē bērzu sula un smiltsērkšķu sula, kurai tāpat kā kāpostu sulai piemīt arī ārstējošs efekts.

Lasīt tālāk ...

Artišoki

 Ieva Salmane, žurnāls „Garšīgs” 2009. gada maijs

«Jūs nevarētu būt arī dārzenis –  pat artišokiem ir sirds!» tā teica Amēlija savam ārkārtīgi rupjajam dārzeņu  tirgotājam. Un pareizi teica!

Lasīt tālāk ...

Sparģeļi

Ieva Salmane

Sparģeļi mēdz būt gan zaļi, gan balti, gan violeti. Zaļajiem kāta diametrs sasniedz 2,5 centimetrus. Baltie ir tie paši zaļie, kam augot ir ierobežots apgaismojums, tāpēc nav izstrādājies hlorofils. Tie ir nedaudz maigāki nekā zaļie, taču garšas ziņā īpaši neatšķiras. Vienīgi baltajiem ir resnāki dzinumi, un tos biežāk konservē. Violetie ir cita sparģeļu pasuga, īpaši iecienīta Itālijā un Anglijā. Tiem ir ļoti spēcīgi un resni dzinumi. Šur tur Dienvideiropas tirgos var redzēt arī savvaļas sparģeļus. Tie ir tievāki, ar izteiktāku garšu.

Lasīt tālāk ...

Mandeles

Signe Šēnfelde, žurnāls „Garšīgs” 2009. gada maijs

Kodols, kas slēpjas plūmei līdzīgā auglī un biezā, cietā čaulā, ir uzturvielām visbagātākais rieksts – tur ir daudz kālija (sirds spirgtumam), magnija (nervu stiprumam), fosfora (prāta asumam), bet kaulu «cementa» kalcija ir pat vairāk nekā biezpienā un vēl jau arī mūžīgu jaunību sološais E vitamīns un šķiedrvielas, kas tīk zarnām un ādai...

Lasīt tālāk ...

Maurloki

 Signe Šēnfelde, žurnāls „Garšīgs” 2009. gada maijs

Maurloki vieni no pirmajiem pavasarī steidzas augt pretim saulei, varbūt tāpēc ir tik pārpilni ar C vitamīnu (100 gramos maurloku ir 75 mg!) un karotīnu. Mūsu platuma grādiem tik piemēroti – daudzgadīgi, salizturīgi, neprasa pārspīlētas rūpes –, pa skupsnai dārza nomalē atrodami gandrīz vai katrā sētā.

Lasīt tālāk ...