{{#image}}
{{/image}}
{{text}} {{subtext}}
   

 

Ģērmanis GIGA

Pats labākais dzīves skolotājs – pieredze. Ņem, protams, dārgi,bet paskaidro saprotami.


 

Citi raksti par šo tēmu

Uzturs un diēta

Pārtika, kas papildināta ar vitamīniem un minerālvielām


Lai ikdienā mēs uzņemtu visus nepieciešamos vitamīnus un minerālvielas, uzturam ir jābūt pareizi sabalansētam un daudzveidīgam, jo katrai uzturvielai ir savi specifiski uzdevumi, bet visu uzturvielu darbība organismā ir savstarpēji cieši saistīta - tādēļ ikdienas uzturā jāietilpst ogām, augļiem, dārzeņiem, garšaugiem, dažādām sēkliņām, svaigi spiestām sulām, piena produktiem, gaļai, zivīm. To visu vajadzētu lietot pietiekamā daudzumā.

Lasīt tālāk ...

Preparāti vielmaiņas aktivizēšanai un tievēšanai

Māra Kondrāte

Straujiem soļiem tuvojas Ziemassvētki, kad biežāk apciemojam radiniekus vai dodamies uz saviesīgiem pasākumiem, kur parasti nākas sēsties pie bagātīgi klātiem galdiem. Svētkiem noslēdzoties, daudziem jāpalaiž vaļīgāk josta, jo klāt nākuši lieki svara kilogrami. Ko nu darīt?
„BENU aptieku” farmaceite Dzintra Cimiņa stāsta, ka aptiekā ir pieejami preparāti, kas palīdzēs organismam aktivizēt vielmaiņu un kavēt svara pieaugumu svētku laikā, kā arī atbrīvoties no liekā svara, ja tāds būs uzkrājies.

Lasīt tālāk ...

Par saldinātājiem

Dr.Andis Brēmanis

Salda garša piemīt daudziem dabā sastopamiem produktiem. Piemēram, saldi ir banāni, arbūzi, vīnogas un citi augļi vai ogas. Salda garša piemīt arī burkāniem, ķirbjiem un paprikai. Konkrētā produkta salduma pakāpi nosaka tajos esošo vienkāršo cukuru (glikozes, fruktozes, saharozes) daudzums un proporcijas.

Lasīt tālāk ...

Zemeņu laiks

Anna Nikolajeva, Daina Zīle
SIA „Veselības centrs Medeors”

Zemenes ir vienmēr pirmā  dārza oga, pirmais „dzīvs” deserts un pirmie sezonālie vitamīni. Astoņi iemesli kāpēc ēst  zemenes:

1. Zemenes atjauno ķermeni.

Zemenēs  dominē ogļhidrāti, kas stimulē vielmaiņu un veicina  ātrāk atjaunot  ķermeņa šūnas. Pēc šīm īpatnībām zemenes var droši pieskaitīt pie atjaunošanas līdzekļiem.

Lasīt tālāk ...

Mērenības princips ēdienkartē

Dr.Andis Brēmanis

Ēšana ir svarīga ikdienas sastāvdaļa. Ēdiens organismam piegādā dažādas vielas, kas regulē vielmaiņas procesus, un enerģiju, kas nepieciešama organisma funkcionēšanai, būvmateriālu audu atjaunošanai. Bez tam ēdiens ar savu vizuālo izskatu, smaržu un garšu sniedz mums baudījumu.

Tātad uzturam ir ļoti liela nozīme organisma veselības un labas pašsajūtas nodrošināšanā. Svarīgi, lai ikdienas uzturs izpildītu visus iepriekšminētos uzdevumus.

Lasīt tālāk ...

Vai organisma skābju - sārmu līdzsvara traucējumi ir koriģējami?

Juris Leja,
RSU profesors, Dr. habil. med.
(saīsināts – pilns raksts žurnālā „Materia Medica”)

Organisma skābju - sārmu līdzsvara traucējumi ir visai izplatīti, bet mūsu zināšanas par tiem vājas. Pacienti par šiem traucējumiem interesējas. Vēl vairāk – dzirdēts, ka rietumvalstīs cilvēka skābju - sārmu līdzsvara korekcija ir ļoti populāra...

Lasīt tālāk ...

Ēdienkarte ādas skaistumam

Guna Rijkure, uztura speciāliste
Veselības centra 4 Wellslim centra


Lai āda būtu vesela un tīra, ideāli noderēs tā pati diēta, kas pielietojama, lai atveseļotu visu organismu. Ēdienkartē jāiekļauj dažādi augļi, ogas, dārzeņi un saknes, kas bagāti ar šķiedrvielām, bet maz satur taukus, cukuru un sāli. Pēdējo divu garšas kārpiņu kairinātājus būtu vēlams ierobežot līdz minimumam. Šāda ēdienkarte apgādā organismu ar vitamīniem, minerālvielām, kuri vitāli nepieciešami organisma normālai funkcionēšanai.

Lasīt tālāk ...

Uztura ieteikumi enerģijai un labsajūtai

Guna Rijkure, uztura speciāliste
Veselības centra 4 Wellslim centrs


Uzlabot noskaņojumu tumšos gada mēnešos var palīdzēt dažādi produkti.

Noguruma iemesli
Depresiju un spriedzi izraisa zems serotonīna līmenis asinīs. Tā daudzums ir atkarīgs no D vitamīna izstrādāšanās organismā, ko veicina dabiskā saules gaisma. Serotonīns ir viens no spēcīgākajiem garastāvokļa, apetītes, sāpju un miega jutības noteicējiem  organismā. Kad organismā ir zems D vitamīna daudzums, krīt arī serotonīna līmenis.
Pareizi ēdot serotonīna līmeni iespējams atjaunot vajadzīgajā daudzumā. Protams, ka vispirms roka sniegsies pēc vienkāršiem ogļhidrātiem pārbagātiem produktiem, kā dažādi saldumi, ātrās uzkodas, limonādes, bet var arī citādi.

Lasīt tālāk ...

Kas ir transtaukskābes?

Nepiesātinātās taukskābes ir taukskābju molekulas, kas satur vismaz vienu dubultsaiti. Tās var iedalīt kā cis (izliektas formas) vai trans (taisnas formas) – to nosaka dubultsaites struktūra molekulā. Visvairāk nepiesātināto tauku uzturā pastāv cis formā, tomēr neliela daļa ir sastopama trans formā.

Lasīt tālāk ...

Pareiza ēšana, uzturvielas, ogļhidrāti, olbaltumvielas

Lolita Rūsiņa

Tagad katram ir iespēja izvēlēties, kādus ēšanas paradumus un ēdienkarti uzskatīt par sev vispieņemamāko. Izvēles iespējas ir patiesi daudzveidīgas - visdažādāko uztura speciālistu rekomendācijas, svaru koriģējošas diētas, ajūrvēdas principi un vēl daudzas citas pieejas.
Tomēr, ja kāda no šim modernajām pieejām ir pievīlusi, vienmēr var meklēt padomu uztura zinātnieku atziņās, kuras iesaka, kā nepieļaut kļūdas ēšanas procesā un produktu izvēlē.

Lasīt tālāk ...

Follow veselslv on Twitter

 

   

 

Citi piedāvājumi