{{#image}}
{{/image}}
{{text}} {{subtext}}
   

 

Bisfenols A giga

Pats labākais dzīves skolotājs – pieredze. Ņem, protams, dārgi,bet paskaidro saprotami.


 

Citi raksti par šo tēmu

Uzturs un diēta

Linsēklas - bagātīgs uzturvielu avots sirdij un vispārējai veselībai.

Katra mazā linsēkla ir apbrīnojami bagātīga veselīgu uzturvielu krātuve. Tā satur olbaltumvielas, ogļhidrātus, neaizvietojamās taukskābes omega-3 un omega-6, šķīstošās un nešķīstošās šķiedrvielas, aminoskābes, lignānus, minerālvielas, vitamīnus, fenolskābes, flavonoīdus un antioksidantus. Linsēklas ieteicams iekļaut uzturā maltā formā, jo tikai tādejādi organisms spēj uzņemt visas to sastāvā esošās vērtīgās uzturvielas. Vispareizāk būtu linsēklas samalt tieši pirms to lietošanas, lai to sastāvā esošās vielas pēc iespējas īsāku laiku saskartos ar skābekli un gaismu.

Lasīt tālāk ...

Veselīgākais no našķiem - hematogēns

Māra Kondrāte

Atceroties bērnību, teju katram noteikti ienāk prātā kāds ēdiens, kurš nešķita pārāk vilinošs, tomēr vecāki uzstāja uz tā veselīgumu. Pieaugot daudzas veselīgās lietas iemācāmies novērtēt, tomēr ir arī produkti, kurus nepelnīti aizmirstam. Viens no tiem noteikti ir hematogēns. Par to, kāpēc hematogēns būtu jāēd kā bērnībā, tā arī pieaugušā vecumā, stāsta „BENU aptieku” farmaceite Janīna Kušnere.

Lasīt tālāk ...

Ķiploks – augs ar dievu jūtas apvainojošu smaku

Edita Romāne

Uzraksti uz Heopsa piramīdas liecina, ka ar ķiplokiem ēdināti tās cēlāji. Ne Senajā Grieķijā, ne Ēģiptē ķiplokus ikdienas uzturā parasti nelietoja to smakas dēļ, to uzskatīja par dieva jūtas apvainojošu. Taču Ēģiptes faraoni ķiplokus izmantoja vergu uzturā, lai tie mazāk slimotu un būtu fiziski spēcīgāki. Babilonieši lietoja ķiploku par ārstniecisku līdzekli jau vairākus tūkstošus gadu pirms Kristus. Par to lasāms papirusos un medicīnas traktātos. Piemēram, ap 1550. gadu pirms Kristus Ēģiptē rakstītos papirusos ķiploks pieminēts 22 zāļu sastāvu aprakstos. Viduslaikos ķiploku dēvēja par nabagu teriaku — universālu līdzekli pret daudzām slimībām. Ķiploka ārstnieciskās īpašības augstu vērtēja Ķīnas un Tibetas medicīnā, Krievijā ķiploku atzina par ārstniecības augu Pētera I valdīšanas laikā.

Lasīt tālāk ...

Dabīgās vitamīnu „kapsulas” – Latvijas mežu ogas

Māra Kondrāte

Vēl ir laiks ziemas krājumiem ievākt brūkleņu, dzērveņu un citu vēlo ogu ražu. Gan svaigā veidā, gan ievārījumos pagatavotas ogas būs ne tikai gardas, bet arī veselīgas. Tāpat veselībai par labu nāks arī laiks, kas tiks pavadīts svaigā gaisā mežā, lasot dabīgās ogas. Protams, var jau šķist – tā jau tikai viena tāda maza odziņa, taču patiesībā ogas ir efektīvas dabīgās vitamīnu „kapsulas”, kas pozitīvi ietekmē mūsu veselību – to apliecina arī „BENU aptieku” farmaceites Māras Zariņas stāstītais.

Lasīt tālāk ...

Kā orientēties E vielu labirintos

Latvijā ar likumdošanu ir atļauts izmantot vairāk nekā 300 pārtikas piedevas jeb E vielas pārtikas produktu ražošanā. Vai tās ir vajadzīgas mūsu organismam? Vai labāk nebūtu izvēlēties produktus bez nevajadzīgiem produktu uzlabotājiem?

Izglītojoša projekta „LASI, pirms ĒD” ietvaros kopā ar ārstu, uztura speciālistu un pārtikas tehnologu līdzdalību izveidots E vielu jeb pārtikas piedevu špikeris (saite uz visu e-vielu aprakstu).

Lasīt tālāk ...

E-vielas un marķējums - pilns saraksts

Kopā ar ārstiem un uztura speciālistiem esam izveidojuši E-vielu špikeri ar pārtikas piedevām, no kurām nav iemesla baidīties. Jāuzsver, ka sarakstā esošās E-vielas ES institūcijās un MK noteikumos ir atļautas un atzītas par drošām. Tomēr mūsu katra paša izvēle, vai tās lietot uzturā, vai nē. Zaļa krāsā iekrāsotas E-vielas, kuras ārsti un uztura speciālisti komentējuši, kā nekaitīgas veselībai. Mēs joprojām turpinām pilnveidot E-vielu špikeri, tādēļ aicinām arī Jūs sūtīt mums savus ieteikumus.

Lasīt tālāk ...

Neizdomāta slimība - celiakija

Irina Rubinčika

Celiakija ir neārstējama ģenētiska gastroenteroloģiskās sistēmas slimība. Pacientiem visa mūža garumā jāizvairās no glutēna – kviešu, rudzu, miežu olbaltuma (lipekļa), kas izraisa tievās zarnas bārkstiņu atrofiju. Bojātas zarnu bārkstiņas nespēj uzsūkt uzturvielas, sāk attīstīties dažādas citas slimības. Tas nozīmē, ka ēdienkartē nedrīkst būt desmitiem produktu, kuros kvieši, rudzi vai mieži ir sastopami pat niecīgā daudzumā.

Lasīt tālāk ...

5 veidi, kā savu ēdienkarti uzturēt balansētu

Lizete Māldere

Ikdienu mums ir nepieciešamas simtiem dažādu uzturvielu, kas dod spēku un enerģiju. Teiciens ‘’tu esi tas, ko tu ēd’’ ir visiem ļoti labi zināms, gluži tāpat kā veselīga uztura ieteikumi. Bet kā to ieviest savā ikdienā?

1. Sāc ar sevi

Ne vienmēr mums visiem izdodas dzīvot un ēst veselīgi ik dienu mēnesi no mēneša. Problēma visbiežāk ir tā, ka mēs paši to negribam. Tieši tāpēc sanumurē visu to pozitīvo, ko veselīgs uzturs Tev sniedz un noliec sev redzamā vietā, kur ik dienu vari pārskatīt, pārdomāt un iedvesmoties.

Lasīt tālāk ...

Olīves

Zane Volkinšteine

Olīvkoks senajā Grieķijā simbolizēja gudrību, pārticību un mieru. Olīvas daudzkārt minētas Bībelē, par tām runāja antīkie dzejnieki, un arī islāma pravietis Muhameds apgalvoja, ka olīvkoks esot svētīts un olīveļļas lietošana ir ļoti ieteicama, Arī mūsdienās ir novērots, ka tajās kultūrās, kas regulāri patērē olīvas un olīveļļu, ļaudis Ir daudz veselīgāki un dzīvo ilgāk.

Lasīt tālāk ...

Follow veselslv on Twitter

 

   

 

Citi piedāvājumi