{{#image}}
{{/image}}
{{text}} {{subtext}}
   

 

Bisfenols A giga

Nevajag pašsadedzināties tikai tādēļ, lai citiem būtu silti...


 

Veselīgs uzturs

Graudaugi glābj dzīvības

Igors Pļava

Vidējā latvieša diēta pēdējos 100 gados ir ievērojami mainījusies. Veikalā sastopamā produktu pārbagātība un kārdinošie ātro ēdienu stendi mudina mūs izvēlēties tādus ēdienus, kuri agrāk cilvēkam nebija pieejami tik lielos daudzumos. Ja agrāk zosi ēda Ziemassvētkos un gaili kāva Mārtiņos, pa vidu svētdienās uzvārot piemājas vistu, tad tagad mums ir iespēja katru vakaru pavadīt KFC un katrā maltītē iekļaut kādu karbonādi vai kotleti. Gaļas kāpšanai uz skatuves ir nopietnas sekas. Neskaitot paaugstināto holesterīna līmeni, kas seko visu dzīvnieku produktu patēriņam (no kā izriet lielāko nāves skaitu izraisītājas – sirds un asinsvadu slimības), tā ir nogrūdusi malā ļoti svarīgu, bet dažkārt ignorētu ēdiena sastāvdaļu – graudaugus.

Lasīt tālāk ...

Kā ēdiens var ietekmēt tavu garastāvokli

Pēteris Mežs

Drūmi laikapstākļi, saules trūkums un ilgas pēc vasaras var likt mums justies nomāktiem. Garastāvoklis ietekmē mūsu darba spējas, to, kā mēs mijiedarbojamies ar apkārtējiem un arī mūsu ēšanas paradumus. Plaši zināms, ka tas, kāds mums ir garastāvoklis, var veicināt pārēšanos vai nomākt apetīti pilnībā. Bet var notikt gluži pretējais – ēdiens var uzlabot tavu pašsajūtu. Dietoloģe un “Herbalife” eksperte Laura Romeraite Kuklieriene skaidro, kā ēdiens ietekmē mūsu noskaņojumu un kur meklēt tās uzturvielas, kas palīdzēs būt labā garastāvoklī dienu pēc dienas.

Lasīt tālāk ...

Ūdens – labākais palīgs cīņai ar svētku sekām

Kristiāna Zuza

Ziemassvētku un Jaunā gada svinības nereti ir arī laiks, kad mēdzam pārēsties. Svētkos tiek klāti bagātīgi galdi, nereti izvēloties arī ļoti sātīgus un treknus ēdienus, neiztiek arī bez saldumiem, jo tradīcija taču aicina celt galdā deviņus un pat divpadsmit ēdienus. Garšīgs ēdiens ir bauda ikvienam, bet, ko darīt, kad pēc svētkiem ir smaguma sajūta, miegainība, vēdergraizes, klāt nākuši papildus kilogrami un varbūt arī nopietnākas veselības problēmas? Veselības speciālisti pēc svētku pārmērībām iesaka ievērot mazu atslodzes periodu, kurā neiztrūkstoša sastāvdaļa ir ūdens.

Lasīt tālāk ...

Daudzpusīgs un sabalansēts uzturs – veselīga dzīvesveida atslēga

Pēteris Mežs

Nav noslēpums, ka viens no veselīga dzīvesveida stūrakmeņiem ir pilnvērtīgs uzturs, kas nodrošina mūsu organismu ar tam nepieciešamajām uzturvielām un vitamīniem. Diemžēl liela daļa sabiedrības arvien neievēro pareizus uztura pamatprincipus, kā rezultātā cieš veselība, un nereti rodas arī aptaukošanās. Lai uzzinātu vairāk par uztura nozīmi cilvēka dzīvē un citiem ar ēšanas paradumiem saistītiem jautājumiem, uz sarunu aicināts pieredzes bagātais gastroenterologs – profesors Anatolijs Danilāns.

Lasīt tālāk ...

8 lēti dabiskie antidepresanti

Saules trūkums, slideni ceļi, dažādas problēmas ģimenē un darbā - tas viss ļoti bieži ir par cēloni tam, kāpēc cilvēki ieslīgst depresijā. Straujas garastāvokļa maiņas, nogurums, nespēja sakoncentrēties, dismiss un kašķīgums - tie ir tikai daži no simptomiem. Cilvēki mēdz tērēt neiedomājamus naudas līdzekļus, lai iegādātos antidepresantus, kā rāda statistika, šādās situācijās tiek meklēti pat atrie krediti, kā arī citas aizņemšanās iespējas.

Lasīt tālāk ...

Veselība un alus raugs

Madonas alus aldaris Rolands Zaharovs mūs iepazīstināja ar alus raugu, kā organismam nepieciešamu, veselību uzlabojošu līdzekli, ko var izmantot pat skaistumkopšanā- veselīgai, starojošai ādai un matiem. Alus raugs ir nozīmīgs PP un B grupas vitamīnu avots , kam piemīt ne viena vien noderīga īpašība.

Lasīt tālāk ...

Diētiskā Nutriless pārtika svara zaudēšanai

Daudziem cilvēkiem visā pasaulē aktuāls ir jautājums – kā notievēt, kā nomest svaru, kā atbrīvoties no kaitinošajiem liekajiem kilogramiem, kas liedz mums izskatīties un justies labi. Faktu, ka aptaukošanās ir akūta problēma, apliecina daudzās diētas, kuras cilvēki ievēro ikdienu visā pasaulē. Diēta, diēta, diēta... kuru no daudzajām izvēlēties? Ko ēst un ko neēst? Kura svara samazināšanas metode ir visefektīvākā? Tie ir jautājumi, kas nodarbina to cilvēku prātus, kuri vēlas iegūt jaunu skaistu figūru, zaudējot svaru.

Lasīt tālāk ...

Vasaras spēks tavā glāzē

Pēdējos gadus Latvijā daudz tiek runāts par zaļo dzīvesveidu, veselīgu pārtiku, par tautas medicīnas metodēm un daudzām citām lietām, kas skar veselības saglabāšanu un dzīves ilguma un kvalitātes uzlabošanu. Ja vēlamies rūpēties par savu organismu un būt veseli, ikdienā ir vairāk jāseko līdzi pārtikas izcelsmei un ēdienu sastāvam. Daudzi speciālisti iesaka pirmkārt izvēlēties dzīvesvietas reģionam piemērotu pārtiku, tajā skaitā dārzeņus, augļus un ogas, kas aug Latvijā.

Lasīt tālāk ...

Latvijas tradicionālais sklandrausis

Sabīne Zviedre

Sklandrausis ir tradicionālais Latviešu ēdiens,kura izcelsme meklējama Kurzemē,kur to dēvē arī par žograusi vai dižrausi.Sklandrausis ir gatavots no stingras rudzu miltu pamatnes un pildīts  kārtās ar  vārītiem kartupeļiem un burkāniem un apbērts vai ar ķimenēm vai kanēli.Sklandrausis ir salds,viss labāk garšo auksts ar pienu vai tēju.

Lasīt tālāk ...

Linsēklas - bagātīgs uzturvielu avots sirdij un vispārējai veselībai.

Katra mazā linsēkla ir apbrīnojami bagātīga veselīgu uzturvielu krātuve. Tā satur olbaltumvielas, ogļhidrātus, neaizvietojamās taukskābes omega-3 un omega-6, šķīstošās un nešķīstošās šķiedrvielas, aminoskābes, lignānus, minerālvielas, vitamīnus, fenolskābes, flavonoīdus un antioksidantus. Linsēklas ieteicams iekļaut uzturā maltā formā, jo tikai tādejādi organisms spēj uzņemt visas to sastāvā esošās vērtīgās uzturvielas. Vispareizāk būtu linsēklas samalt tieši pirms to lietošanas, lai to sastāvā esošās vielas pēc iespējas īsāku laiku saskartos ar skābekli un gaismu.

Lasīt tālāk ...

Veselīgākais no našķiem - hematogēns

Māra Kondrāte

Atceroties bērnību, teju katram noteikti ienāk prātā kāds ēdiens, kurš nešķita pārāk vilinošs, tomēr vecāki uzstāja uz tā veselīgumu. Pieaugot daudzas veselīgās lietas iemācāmies novērtēt, tomēr ir arī produkti, kurus nepelnīti aizmirstam. Viens no tiem noteikti ir hematogēns. Par to, kāpēc hematogēns būtu jāēd kā bērnībā, tā arī pieaugušā vecumā, stāsta „BENU aptieku” farmaceite Janīna Kušnere.

Lasīt tālāk ...

Follow veselslv on Twitter

  Avene 160x160px
 

 

Citi piedāvājumi