{{#image}}
{{/image}}
{{text}} {{subtext}}
   

 

Bisfenols A giga

Pats labākais dzīves skolotājs – pieredze. Ņem, protams, dārgi,bet paskaidro saprotami.


 

Citi raksti par šo tēmu

Pirmsmenstruālais sindroms

Ko nozīmē pirmsmenstruālais sindroms
Daudzas sievietes menstruālā cikla laikā jūt emocionālas un fiziskas pārmaiņas. Lielākā daļa ar šīm pārmaiņām tiek galā samērā viegli, bet citās tas izraisa stresu. Šīs izjūtas dēvē par pirmsmenstruālo sindromu.

Kā zināt, ka tas ir pirmsmenstruālais sindroms
Vai jūs regulāri jūtat pirms menstruācijām šādas pazīmes?
Fiziskās pārmaiņas
• jutīgas krūtis
• uzpūsts vēders
• pietūkusi seja, pirksti
• galvassāpes (pat migrēna)
• apetītes zudums
• kāre pēc saldumiem
• izsitumi uz ādas, pūtītes
• vēdera aizcietējums vai caureja
• paātrināta sirdsdarbība
• bezmiegs
• muskuļu stīvums
• krampji vai spazmas vēderā
• muguras sāpes
• iesnas

Psiholoģiskās pārmaiņas
• depresija vai slikta pašsajūta
• nomāktība
• nogurums
• miegainība
• pārmaiņas seksuālajā uzvedībā
• uztraukums
• nervozitāte
• grūtības koncentrēties

Dažām sievietēm pirmsmenstruālais sindroms izpaužas vieglā formā – ilgst dienu vai divas un pēc tam pāriet. Citām tas izpaužas tik stipri, ka ir pat grūti strādāt. Parasti pirmsmenstruālā sindroma pazīmes atkārtojas. Ja jūs zināt, ka noteiktās mēneša dienās jutīsities slikti un būsit nomākta, to vajadzētu atklāti izrunāt ģimenē un arī ar draugiem. Viņi būs brīdināti un izturēsies pret jums ar pacietību un izpratni.

Kas izraisa pirmsmenstruālo sindromu
Neviens to precīzi nevar pateikt. Ir vairākas hipotēzes. Viens no ticamākajiem pieņēmumiem – pirmsmenstruālo sindromu izraisa nepareiza organisma audu atbildes reakcija uz normālu olnīcas hormonu producēšanu, serotonīnu un citiem mediatoriem, ieskaitot beta endorfīnu. Citā versijā šis sindroms tiek skaidrots ar teoriju par uzturu – tiek minēta piridoksīna, svarīgāko taukskābju nepietiekamība, hipoglikēmija, zems magnēzija vai kalcija līmenis asinīs. Tiek izvirzītas arī psiholoģiskās un sociālās teorijas. Visticamāk – pirmsmenstruālais sindroms rodas fizisko, psiholoģisko un sociālo faktoru mijiedarbībā.

Kurām sievietēm biežāk ir pirmsmenstruālais sindroms
Nav iespējams izdalīt īpašu sieviešu grupu, kas vairāk ciestu no pirmsmenstruālā sindroma, lai gan ir novērots, ka to biežāk jūt sievietes ap 30 gadu vecumu un sievietes, kurām ir bērni. Pirmsmenstruālā sindroma parādīšanos var ietekmēt dažādi faktori, piemēram, kontraceptīvo līdzekļu lietošanas pārtraukšana, bērna piedzimšana un citi. Pastāv arī saistība starp nelabvēlīgiem dzīves notikumiem un pirmsmenstruālo sindromu. Sievietes vairāk no tā cieš stresa brīžos – kad ir problēmas darbā vai mājās, eksāmenu laikā vai mainot dzīvesvietu.

Vai pirmsmenstruālo sindromu var ārstēt
Ir vairāki paņēmieni, kā ārstēt pirmsmenstruālo sindromu – sākot ar vienkāršām metodēm, ko var lietot mājās, līdz pat ārstnieciskiem medikamentu kursiem, ko ordinē ārsts. Galvenais ir atrast zāles, kuras palīdzētu tieši jums.

Kā sadzīvot ar pirmsmenstruālo sindromu
Vispirms pārliecinieties, ka šos simptomus ir izraisījis pirmsmenstruālais sindroms. To varat noskaidrot, izmantojot tabulu. Ja esat pārliecināta, ka simptomi parādās pirms menstruācijām, konsultējieties ar ārstu.

Kā sev palīdzēt
Diēta

Centieties ievērot veselīgu diētu,ēdot daudz augļu un dārzeņu. Samaziniet sāls patēriņu, lai neuzpūstos vēders, un cukura patēriņu, jo cukurs var izraisīt glikozes līmeņa svārstības asinīs, kas savukārt atstāj iespaidu uz apetīti un enerģiju.
Būtu nepieciešams mazāk lietot arī kofeīnu un alkoholu, jo tie ietekmē asins cirkulāciju.

Papildelementi

Jums vajadzētu lietot vitamīnus un/vai minerālvielas. Šie papildelementi jālieto ilgāku laiku, lai justu to iedarbību. Izvēloties nepieciešamos vitamīnus, konsultējieties ar ārstu.

Fiziskā slodze

Regulāra fiziskā slodze, piemēram, vingrošana, var samazināt pirmsmenstruālā sindroma simptomus un palīdzēt jums justies labāk.

Atpūta

Lai atslābinātos, izmantojiet tādus paņēmienus kā joga, meditācija vai elpošanas vingrinājumi. Izpildiet tos, kad esat uztraukta.
Stress

Izvairieties no situācijām, kas rada papildu stresu. Atpūtieties, kad vien iespējams.
Tā kā šie paņēmieni nepalīdz visām sievietēm, ir svarīgi apmeklēt ģimenes ārstu vai ginekologu, ja pastiprināti jūtat pirmsmenstruālā sindroma pazīmes. Ārsts var ieteikt ārstniecisko kursu un palīdzēt izvēlēties labāko ārstēšanas metodi.

Citi raksti par šo tēmu

Follow veselslv on Twitter

  Avene 160x160px
 

 

 

Citi piedāvājumi