{{#image}}
{{/image}}
{{text}} {{subtext}}
   

 

Bisfenols A giga

Nevajag pašsadedzināties tikai tādēļ, lai citiem būtu silti...


 

Citi raksti par šo tēmu

Atbrīvošanās no stresa ar elpošanas palīdzību

Jocke Salokorpi

Elpošana un nervu sistēma ir cieši saistītas. Tas nozīmē, ka jūs varat mainīt stresa līmeni savā organismā un prātā ar elpošanas palīdzību. Sekla un ātra elpošana negatīvi ietekmē jūsu nervu sistēmu, kamēr lēna un dziļa elpošana nomierina nervu sistēmu un līdz ar to arī jūs. Te būs daži vienkārši padomi, kā nomierināties dziļi un lēni elpojot.


 

  • Atrodiet klusu un mierīgu vietu bez ārējiem kairinātājiem (TV, mobilais telefons, dators, cilvēki).
  • Ērti apsēdieties un iztaisnojiet muguru. Tas palīdz dziļajai elpošanai.
  • Ieelpojiet un izelpojiet caur degunu.
  • Visu savu uzmanību pievērsiet elpošanai.
  • Sekojiet tam, kā jūs ieelpojat un izelpojat.
  • Sāciet elpot dziļāk. Ikreiz elpojiet caur degunu, bet mēģiniet sajust vieglas kontrakcijas kaklā, kuras rada klusu skaņu. Tā ir specifiska jogas elpošanas tehnika, kas aktivizē diafragmu, padarot elpošanu dziļāku, un nomierina satraukto prātu.


Kad izdarīts viss iepriekš minētais (tas aizņem aptuveni 5 minūtes), jūs varat sākt elpošanas vingrinājumus:

  1. Dziļi ieelpojiet (skaitiet prātā līdz 6 vai 8), dziļi izelpojiet (skaitiet prātā līdz 6 vai 8), dariet to 5-10 reizes.
  2. Pēc pēdējās dziļās izelpas, aizturiet elpu (bet saglabājiet ķermeni un prātu atslābinātu un mierīgu) un skaitiet prātā līdz 6 vai 8. Pēc tam dziļi ieelpojiet (skaitiet līdz 6 vai 8). Atkārtojiet to 3 reizes.
  3. Pēc trīs „izelpa – elpas aizturēšana – ieelpa" cikliem, dažas reizes brīvi, bet dziļi, izelpojiet un ieelpojiet.
  4. Pēc pēdējās dziļās ieelpas, aizturiet elpu un prātā skaitiet līdz 10 vai 12. Pēc tam dziļi izelpojiet. Atkal atkārtojiet to 3 reizes.
  5. Pēc tam, kad izdarīti trīs „ieelpa – elpas aizturēšana – izelpa" cikli, brīvi ieelpojiet un izelpojiet vismaz piecas reizes.

Ja vēlaties, varat vingrinājumu atkārtot vienu vai divas reizes. Vai arī lēnām atbrīvojiet kaklu un sāciet elpot normāli, taču joprojām piedomājot pie ieelpas un izelpas. Kad pāris minūtes elpots brīvi, varat turpināt savas dienas gaitas.
Jūsu ķermenis ir enerģijas pilns, prāts – mierīgs un skaidrs.

 

Raksta oriģināls ir publicēts portālā http://www.sievietespasaule.lv/veseliba/kustibas_sports/elposana_pret_stresu/ un tā autors ir Aštanga jogas pasniedzējs Jocke Salokorpi.

Foto – flickr.com / CC - Hernán Piñera

Lasi vairāk: http://www.sievietespasaule.lv/

 

Citi raksti par šo tēmu

Follow veselslv on Twitter

 

   

 

Citi piedāvājumi