{{#image}}
{{/image}}
{{text}} {{subtext}}
   

 

Ģērmanis GIGA

Pats labākais dzīves skolotājs – pieredze. Ņem, protams, dārgi,bet paskaidro saprotami.


 

Citi raksti par šo tēmu

Esi vesels

Vērtīgā minerālviela magnijs - mieram un labsajūtai visos vecumos

Magnijs ir organismam vitāli svarīgs mikroelements, kas nepieciešams visu orgānu sistēmu un funkciju veiksmīgai darbībai, jo iesaistās aptuveni 300 dažādos būtiskos organisma procesos. Diemžēl stresa un slodzes apstākļos, ko skolēns izjūt diendienā, tas no organisma strauji zūd. Kā atpazīt magnija deficītu un ko darīt, lai no tā laikus izvairītos, stāsta Rīgas Stradiņa universitātes asociētā profesore, Latvijas Pediatru asociācijas prezidente, asoc. prof. Ilze Grope.

Lasīt tālāk ...

Fiziskas aktivitātes ziemas sezonā

Kārtējās sezonas maiņa ir notikusi. Gaišos vasaras vakarus un nomainījuši vējainie, tumšie rudens vakari, un gribas paslēpties kādā omulīgā, siltā vietā. Kādam tie būs tamborēšanas pulciņi, vai koris aktu zālē, bet kādam draudzīgs sporta klubs.

Zināms, ka ziemā imunitātei ir jābūt īpaši stiprai, lai izvairītos no saaukstēšanās un citām veselības nepatikšanām. Vislabākais veids kā stiprināt imunitāti – nodarboties ar fiziskām aktivitātēm.

Sporta klubs Veselības Fabrika ir lieliska vieta, kur pavadīt laiku uzlabojot un stiprinot veselību. Nodarbību un pakalpojumu klāsts piestāvēs jebkuram vingrot gribētājam.

Lasīt tālāk ...

Ilga un kvalitatīva dzīve, jeb kā pagarināt savu dzīves ilgumu

Daudziem no mums doma par dzīvošanu līdz 100 gadu vecumam šķiet utopiska. Jo dzīves ilgums vidējam Latvijas iedzīvotājam ir zem 75 gadu vecuma, (labākajā gadījumā), ņemot vērā to, ka vīrieši dzīvo īsāku dzīvi nekā sievietes. Par iemeslu tam ir neveselīgs dzīves veids, kaitīgie ieradumi, pārstrādāšanās visas dzīves garumā, ģenētika (iedzimtība). Visi šie faktori izraisa saslimšanas, kuras rezultātā ietekmē mūsu dzīves kvalitāti un ilgumu.

Lasīt tālāk ...

Rokassoma - vainīga pie muguras sāpēm?

Linda Kidika

Ikviena sieviete apzinās, ka somiņas nēsāšana uz viena pleca nav pareiza un veselīga, taču mediķi norāda, ka šāda somiņas nēsāšana var būt pat bīstama veselībai. Ikdienā, nēsājot somu uz pleca, sieviete sevi pakļauj riskam iedzīvoties muguras sāpēs, raksta portāls SievietesPasaule.lv.

Sievietes parasti mēdz somiņu nēsāt uz labā pleca, kas ilgstošā laika periodā var veicināt muguras sāpes. Plecu somas nēsāšana noslogo un rada nevajadzīgu sasprindzinājumu mugurkaulam, plecu daļai un muskuļiem ap labo lāpstiņu. Uzliekot somu uz viena pleca, darbojas reflekss - plecs automātiski tiek sasprindzināts un uzrauts, lai noturētu somiņu.

Lasīt tālāk ...

Valsts apmaksāta vakcinācija

Obligāti vakcinējami ir:

  • bērni - pret tuberkulozi, difteriju, stinguma krampjiem, garo klepu, poliomielītu, masalām, masaliņām, epidēmisko parotītu, b tipa Haemophilus influenzae infekciju, B hepatītu, vējbakām, pneimokoku infekciju, rotavīrusu infekciju;
  • pieaugušie - pret difteriju un stinguma krampjiem;
  • bērni un pieaugušie - pret trakumsērgu pēc saskares ar dzīvniekiem vai cilvēkiem, kuri ir slimi vai tiek turēti aizdomās par saslimšanu ar trakumsērgu;
  • 12 gadus vecas meitenes - pret cilvēka papilomas vīrusa infekciju;
  • hemodialīžu slimnieki - pret B hepatītu.

Lasīt tālāk ...

Neatlieciet vizīti pie proktologa uz nākamo gadu!

Decembrī Proktoloģijas mēneši sākas ar 45% atlaidi konsultācijai un izmeklējumam.

Kad gads tuvojas beigām, parādus der atdot ne tikai līdzcilvēkiem, bet arī savai veselībai. Ir jau reizēm grūti saņemties, jo sevišķi, ja risināma tāda delikāta problēma kā diskomforts un nieze anālās atveres apvidū. „Tā ir situācija, kad noteikti vajadzētu meklēt kvalificētu medicīnisku palīdzību,” saka medicīnas zinātņu doktors, docents, ķirurgs koloproktologs Aigars Martinsons (Lāzermedicīnas klīnika). „Mēs regulāri sastopamies ar gadījumiem, kad cilvēki aplami pašārstējas un sīku problēmu pārvērš lielā vai arī, savlaicīgi negriežoties pie ārsta, nonāk līdz ielaistam vēzim, domājot, ka tie ir „tikai” hemoroīdi.”

Lasīt tālāk ...

Kas tev neļauj aizmigt? Ieteikumi, kā doties gulēt

Līga Rozentāle

Kāda ir tava attieksme pret miegu? Tieši tāda ir arī tava attieksme pret savu veselību un visu savu dzīvi. Miegs bieži vien tiek uztverts pašsaprotami - „Pagulēšu mazāk, lai varētu paspēt vēl šo un to, izgulēšos brīvdienās!"  Taču ar šādu attieksmi tu nodari sev pāri - ja guli mazāk kā 8 stundas diennaktī, samazinās tava imunitāte un darba spējas.

Kas notiek, ja neizgulies

„Miega kvalitātei tiek pievērsta pārāk maza uzmanība," saka miega ārste Ija Cimdiņa. Viņa uzsver - ja ir traucēts miegs, tas ietekmē visas pārējās dienas kvalitāti: „Subjektīvi to var nejust, var nejusties noguris, var justies labi, it kā izgulējies, bet miegs ir bijis nepietiekams un tas tomēr var atspēlēties."

Lasīt tālāk ...

Jaunākais veselīga darba galda meklējumos

Kārlis Mārtiņš Auce

Darbam arvien vairāk notiekot pie rakstāmgalda un ar datoru, pamazām sāk aktualizēties ar to saistītās profesonālās kaites – roku locītavu sāpes, muguras un kakla sāpes un citas. Biroju iekārtojums mūsdienās ir novecojis. Jau par klasiku kļuvušie parastie biroja galdi un biroja  krēsli var ilgstoši lietojot nodarīt nopietnu kaitējumu veselībai. Sen jau zināms fakts, ka ilgi pavadīt vienā pozā nav veselīgi, it īpaši sēžot, tomēr līdz šim Latvijā nekas īsti  daudz nav darīts, lai šo problēmu atrisinātu. Rietumvalstīs šai problēmai tiek pievērsta lielāka uzmanība un  veselībai draudzīgs biroja aprīkojums, kā piemēram augstumā maināmi biroja galdi ir iekļuvuši pat stadarta IKEA sortimentā.

Lasīt tālāk ...

Sievietes veselībai un skaistumam!

Bieži vien sievietes pēc pirmā bērniņa piedzimšanas ierauga, ka viņu kāju vēnas paliek līdzīgas viņu mammu kāju vēnām, un tāpēc nolemj, ka otro un trešo bērniņu nevēlas, tomēr vēnu problēmas nav iemesls, lai atteiktos no turpmākajiem bērniem, jo ir veidi gan kā ievērot profilaksi, gan kā vēnas „savest kārtībā”. Vairāk stāsta Dr. Mauriņa Vēnu klīnikas flebologs, Dr. Rets Vīgants

Lasīt tālāk ...

Atbrīvošanās no stresa ar elpošanas palīdzību

Jocke Salokorpi

Elpošana un nervu sistēma ir cieši saistītas. Tas nozīmē, ka jūs varat mainīt stresa līmeni savā organismā un prātā ar elpošanas palīdzību. Sekla un ātra elpošana negatīvi ietekmē jūsu nervu sistēmu, kamēr lēna un dziļa elpošana nomierina nervu sistēmu un līdz ar to arī jūs. Te būs daži vienkārši padomi, kā nomierināties dziļi un lēni elpojot.

Lasīt tālāk ...

Citi raksti par šo tēmu